De omgeving verkennen-Gijs en Gerry Waar - Reisverslag uit Kaslo, Canada van Christian Waar - WaarBenJij.nu De omgeving verkennen-Gijs en Gerry Waar - Reisverslag uit Kaslo, Canada van Christian Waar - WaarBenJij.nu

De omgeving verkennen-Gijs en Gerry Waar

Blijf op de hoogte en volg Christian

16 Mei 2013 | Canada, Kaslo

Gisteren lekker uitgeslapen.
Daarna Kaslo bekeken, is gauw gedaan want het is niet zo groot, de boot gaan we overmorgen bezichtigen, wat winkels binnen gelopen en heel veel gepraat met de plaatselijke bevolking. Ze zijn erg belangstellend en als ze horen dat onze zoons hier vorig jaar zijn geweest en wij daardoor nu hier zijn is het hek echt van de dam.
Dit komt misschien ook omdat we op dit moment de enige buitenlanders zijn hier, en bijna alleen op de camping staan.

Hebben vandaag een rit gemaakt in de omgeving.
Zijn vanuit hier naar het noorden gereden, even bij de camping van de jongens wezen kijken en toen doorgereden naar de Duncan Dam. Wij dachten dat het een stenen stuwdam zou zijn maar het was een dam van aarde, plus hij was niet in werking dus geen lozing. Viel een beetje tegen.
Daarentegen waren de uitzichten prachtig, grote met sneeuw bedekte toppen. Heel veel sneeuw. Onderweg zagen we een hele kudde herten in het land. Meestal zie je er 1 of 2 maar nu waren het er zeker 10 of meer.

Daarna richting New Denver gereden. Ook dat is een mooie route.
We zijn bij Sandon, een verlaten zilvermijn stadje,een zogenaamde ghosttown, geweest. Gijs zijn hart ging open (beetje overdreven) want er stonden heel veel oldtimer bussen. Vanuit dit plaatsje kan je ook nog verder naar Idaho peak, maar jammer genoeg niet met een camper. Is trouwens ook verboden zagen we later.
In New Denver hebben we kabouterhuisjes gezien. Die zijn in gebruik als motel-units. Robin en Christian hebben in het grote gebouw ervan geslapen. Blijft leuk om dingen te zien die zij ook hebben gezien.

Doe er ook een paar foto’s bij van ons tijdelijk verblijf van de binnenkant. Vinden jullie misschien leuk..Het bed achterin bevalt matig, lastig opmaken, lastig uitstappen. Onze 2- 1 persoonsbedden in de caravan bevallen ons veel beter. Leuk detail, de toiletpot is gewoon van steen (keramiek) Hoezo lichtgewicht… hier niet bekend.

CC+RA:Filmpje is van het riviertje langs de weg naar New Denver

• 16 Mei 2013 - 07:25

Robin:

Man...Ik mis Kaslo... Leuk dat jullie nu ook zien waar wij het laatste deel van onze reis zijn geweest, cool!

• 16 Mei 2013 - 10:43

Barbara:

Jammer dat jullie je puntmutsjes niet bij jullie hebben. Hadden leuke foto's geworden. Geen mens die het toch ziet hoe je bed erbij ligt. Geen probleem van maken en gewoon sávonds er weer instappen zoals je er smorgen uitgestapt bent toch.Lang leve de vakantie.Ja elk voordeel heeft ook zo z'n nadeel, maar als dat het ergste is. Groetjes van ons Jan en Barbara