Bezichtiging Radarschip Moyie-Gijs en Gerry Waar - Reisverslag uit Kaslo, Canada van Christian Waar - WaarBenJij.nu Bezichtiging Radarschip Moyie-Gijs en Gerry Waar - Reisverslag uit Kaslo, Canada van Christian Waar - WaarBenJij.nu

Bezichtiging Radarschip Moyie-Gijs en Gerry Waar

Blijf op de hoogte en volg Christian

19 Mei 2013 | Canada, Kaslo

We hebben de SS Moyie bezichtigd. Een Raderboot die hier vroeger heeft gevaren . Hij ligt hier in Kaslo aan de kant van het meer.We waren bijna alleen tijdens de bezichtiging, en Gijs heeft heel veel foto’s van de binnenkant gemaakt.
Hij is prachtig gerestaureerd.

Vanuit de camper hebben we uitzicht op 2 grond eekhoorntjes. Die hebben we in navolging van de jongens vorig jaar, cornflakes gevoerd en dat viel ook hier in de smaak. De wangzakken werden gevuld.

Wij moeten wel voorzichtig zijn met wat we in het Nederlands zeggen want b.v. op het postkantoor werkt een mevrouw die Nederlands prima verstaat, alleen ze kan het niet zelf spreken.

Vandaag vrijdag hebben we een stuk gewandeld. Verder lekker in de zon op de camping gezeten en gekeken wat er vandaag allemaal op de camping kwam rijden.Allemaal ter ere van de 3 dagen feest dit week-end. Je kijkt je ogen uit. Caravans, campers, fifth wheels, (,zijn opleggers op een pickuptruck) alles groot groter, grootst, maar af en toe ook een kleinere ertussen. En zowaar ook een vouwwagen en wat tenten. De foto van de bus is dus wel een camper, en daar hangt dan meestal ook nog een luxe auto achter.
Naast ons staat een fifthwheel die is 1 ½ keer de grote van onze camper. Aan de andere kant staat een camper met een echtpaar uit zuid-afrika die spreken natuurlijk nederlands, dus dat is voor de verandering best leuk. Na Canada gaan ze nog naar Belgie en Nederland.

Vanochtend ook nog even met Christian geskypt, want die gaat morgenochtend naar Robin op vakantie. Ze gaan in ieder geval samen enkele honkbalwedstrijden kijken in Toronto bij de Blue Jays.

En dan morgen het 3 daagse feest. We zijn benieuwd. Zijn benieuwd hoe vroeg we wakker worden.

Zaterdag: Nou het wakker worden was wel vroeg, maar dat had meer met de vliegreis van Christian te maken dan met de opstart van het feest.
Om onze tijd half 12 skypten de heren. Het span was weer compleet in Ajax. Nu zitten we dus alle 4 in Canada.

• 20 Mei 2013 - 21:29

Gerard En Wilma De Jong:

Zo, het radarboot hebben ze in 1 woord prachtig gerenoveerd, menig schipper zou jalours zijn op zo'n keurig gepoetste machinekamer. Wij kunnen ons voorstellen dat er veel foto's gemaakt zijn.
    Dus niet roddelen hoor, want je valt meteen door de mand, zelfs in Canada in het postkantoor; hahaha.
    Grote hemel wat een caravans en wat zijn het joekels, nou wij zijn blij met onze nieuwe Eriba en die is groot genoeg voor ons; lol.
    Mooie foto's, geeft een goed beeld. Veel plezier op de komende tocht.
    groeten uit Gouda, Gerard en Wilma