Feest weekend-Gijs en Gerry Waar - Reisverslag uit Kaslo, Canada van Christian Waar - WaarBenJij.nu Feest weekend-Gijs en Gerry Waar - Reisverslag uit Kaslo, Canada van Christian Waar - WaarBenJij.nu

Feest weekend-Gijs en Gerry Waar

Blijf op de hoogte en volg Christian

21 Mei 2013 | Canada, Kaslo

Het feest is leuk, we zijn bijna de hele dag bij het houthakkers feest geweest. Het is anders dan toen in Maynooth bij Corrie. Toen waren het meer demonstraties en dit is een 2 dagen durende wedstrijd. B.v over boomstammen lopen op het water. In een heel hoge paal klimmen met alleen een touw en nog meer snelheidsaspekten van het houthakken. Het ging tussen een amerikaans team en een canadees team. Het zijn profesionals en amateurs door elkaar en dan maakt het wel heel leuk.

De markt hiernaast in het park stelt niet zo veel voor. Kraampjes met eigen gemaakte spullen en heel veel eet kraampjes. We hebben wel een broodje hotdog gekocht, daar kom je niet onderuit als je Gijs bij je hebt.
Er is ook een rondvlucht met een helikopter en ik heb erg getwijfeld of ik dat zou doen maar ik moet dat dan alleen doen, en het weer werd slechter in de loop van de middag, dus de bergen zaten in de wolken. Zonde van het geld. En we hebben op ons horloge gekeken het duurt al met al 3 minuten zo’n vlucht.
De weergoden zijn het feest goed gezind. De hele middag dreigde het te gaan regenen en af en toe spetterde het, maar rond 5 uur begon het echt te regenen en toen was het meeste voorbij.
Morgen en maandag is er ook nog vanalles te doen dus we zitten hier nog best. Alles is hier rond de camping georganiseerd.

Zondag: Vanochtend naar het dorp gelopen. Daar stonden oude auto’s opgesteld. Zoiets als oldtimerdag in Alphen maar dan veel kleiner. Gijs vindt al die oude auto’s mooi, ik iets minder. Ben dus maar de Home Hardware ingelopen. Kijken wat voor huishoudelijke apparaten ze hier hebben.
Daarna begon dag 2 van het houthakkers feest. Het was zo leuk dat we er om half 12 zijn gaan zitten en om 5 uur weggingen. Het is een erg leuk en spannend en een afwisselend geheel.
Wat ook erg leuk was: Er was op een gegeven moment een mini houthakkers wedstrijd.
Een wedstrijd tot 12 jaar oud. De jongste was 2 ½ en hakken met die bijl. Bij ons zitten ze dan meteen te meuten dat dat gevaarlijk is, kinderen met een bijl, nou hier niet, een groot feest en een prachtig gezicht. Ik hakte vroeger toch ook aanmaakhoutjes voor de kachel, en toen was ik ook nog geen 10 jaar. Er was je geleerd dat je voorzichtig moest zijn, en zoniet dan deed je jezelf pijn.
We hebben ook nog een pet gescoord. Gisteren werd er ook gevraagd wie in het publiek het verst weg woonde, maar omdat we niet wisten waarom hij dat vroeg hebben we wijselijk onze mond gehouden. Maar je bleek dan een pet te krijgen, dus toen hij het vandaag weer vroeg hebben wij ons aangemeld. En ja, wij kwamen het verst weg dus Gijs is een pet rijker. Hij staat hem ook nog.

Maandag: Vandaag optocht om 12 uur. Met doedelzakspelers voorop. Wij vinden dat allebei erg mooie muziek, dus dat kon niet meer stuk. De optocht verder was zoals je van een optocht in een dorp kan verwachten. Daarna meiboom dansen door de kinderen. Dit is een traditie, het begin van de lente wordt hiermee ingeluid(gedanst).doen ze al 123 jaar op dezelfde manier.We hebben later in de middag de rivertrail gelopen, een wandeling van ongeveer 5 km.
Als beloning en ter afsluiting van het verblijf hier in Kaslo, hebben we in het Kaslo hotel gegeten.
Morgen gaan we hier weg.

• 21 Mei 2013 - 09:27

Gerard En Wilma De Jong:

Wat een belevenis zo'n feest in een ander continent, geweldig. Wat een gaaf gezicht met die houthakkers klimmend naar boven, wij doen het echt niet na. En dan die kleintjes aan het hakken, niet wetend waarom zij dat eigenlijk aan het doen zijn hahaha. Ja, op het platteland zijn we meer gewend dan in de stad, op het platteland is het heel gewoon dat je als kind zulk soort klusjes opknapte, iedereen had zijn eigen taak om met elkaar de boel draaiende te houden. Mijn broer moest b.v. thuis het hertenhok schoonhouden en het terrein inspecteren en mijn taak was de moestuin vaak samen met mijn vader. Leuke foto's en video's, grappig om alles zo te zien. Goede reis toegewenst en groeten uit Gouda, Gerard en Wilma

• 21 Mei 2013 - 10:55

Barbara:

wij hebben ook wat beleefd hoor. Gisteren 2e pinksterdag een voetbaltornooitje van Robin. 4 wedstrijdjes van 20 min. met vijf spelertjes in het veld. Heb nog 1 meisje gezien maar verder allemaal knulletjes. Zijn 3e geworden van de 3 groepen. Super resultaat. Gelukkig is het droog gebleven terwijl ze moesten spelen, maar daarna is het gaan gieten. Konden wij gelukkig na de prijs uitreiking richting Josette. Nou jullie gaan weer verder richting eindbestemming. Vandaag trouwens ook weer prut weer.
    Hopelijk is het beter bij jullie en zie nu mijn geest al zweven als we met de caravan naar Epe gaan, maar het zal toch wel een keer mooi weer worden ? Goede reis verder en veel plezier. Groetjes van Jan en Barbara